تاثیر رنگ ها بر روی رفتار کودکان

روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی بر روی شخصیت کودکان دارد .

از این جهت با استفاده از رنگ ها می توان خلاقیت و یادگیری کودک را افزایش داد . رنگ های مختلف تاثیر های مختلفی در نحوه عملکرد و رفتار کودک در سنین پایین دارند .

زیرا با استفاده از روانشناسی رنگ ها می توان به این پی برد که کودکان چه احساسی را در وجود خود دارد . همچنین رنگ اتاق کودکان باید جذاب و سرگرم کننده باشد و حاوی عناصری باشد که به یادگیری و رشد مغز آن کمک کند

هنگام انتخاب رنگ باید از رنگ هایی انتخاب شود که از بینایی کودک محافظت شود .

محیط مناسب را فراهم کند و فضایی را ایجاد کند که احساس خوبی را به کودک القا کند .بسیاری از کودکان احساسات خود را به وسیله نقاشی و کاردستی های مختلف بیان میکنند و از این رو میتوان با استفاده از ترکیب رنگ ها و نوع استفاده از رنگ ها در نقاشی هایشان والدین  از احساسات فرزندان خود متلع شوند .

رنگ های : زرد – نارنجی- قرمز -صورتی  رنگ هایی هستند که  در دسته بندی رنگ های گرم قرار دارند وبه کودکان انرژی و نشاط می دهد کودکانی که به این نوع از رنگ ها علاقه مند هستند معمولا فعالیت زیاد و شور و نشاط زیادی را از خودشان نشان می دهند .

رنگ های:آبی – سبز – یاسی – فیروزه ای و رنگ هاای که در دسته های رنگ های سرد هستند این نوع رنگ ها باعث  آرامش فکری کودکان می شود و زمینه رشد و خلاقیت فکری کودک را افزایش می دهد ززیرا مغز با دیدن این رنگ ها احساس آرامش بیشتری داشته و باعث آرامش فکری کودکان و تمرکز دیگران در یادگیری را افزایش می دهد .

روانشناسی در رنگ ها می تواند به رشد و پیشرفت کودکان شما کمک کند .

آناهیتا شناسایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *