بهترین راه برای یادگرفتن زبان انگلیسی

امروزه  یادگرفتن یک زبان جدید اهمیت زیادی دارد زیرا زبان یکی از مواردی است که با آن می توان با افراد دیگر ارتباط برقرار کرد.یکی از مهمترین زبان ها در حال حاضر ،زبان انگلیسی است.هرچه بیشتر یک زبان اطراف شما قرار گرفته باشد،یاد گرفتن آن نیز مفید تر وکاربردی  تر خواهد بود.یاد گرفتن این مهارت مانند یادگرفتن هرگونه مهارت دیگری ،مدت زمان مشخصی ندارد بلکه به زبان آموز بستگی دارد که در چه مدت زمانی می تواند این مهارت را یاد بگیرد.

مهمترین مسئله ای که می تواند به سرعت یادگیری کمک کند و تاثیر مفیدی داشته باشد،انتخاب اهداف خود و داشتن برنامه است.داشتن برنامه در کارها باعث می شود که هرکار را به طور دقیق در یک زمان مشخص انجام دهید بنابراین می توانیم بگوییم این کار از استرس در انجام کارها نیز جلوگیری می کند.علاوه بر آن هدف داشتن برای انجام یک کار نیز می تواند موجب انگیزه گرفتن شود بنابراین هدف خود را در ابتدای یادگیری زبان مشخص و سپس برای ان برنامه ریزی کنید تا در مسیر یادگیری نا امید نشوید برای برنامه ریزی بهتر و مرتب از دفترهای برنامه ریزی میتوانید کمک کنید.زمانی که یک مسئله یا موضوعی را در یک درس مانند ریاضی می آموزیم معمولا فرمول های ان را یاداشت می کنیم و آن را حفظ کرده و یاد می گیریم این دقیقا از آن دسته کارهایی است که شما می توانید در یادگیری زبان انجام دهید.میتوانید یک دفترچه یاداشت همراه داشته باشید و لغت های جدیدی که در روز یاد میگیرید را بنویسید تا در طول روز آن را مرور کنید و همراه خودتان داشته باشید برای یادگیری لغت ها به روش ساده یک یا چند مثال ساده مرتبط با هر لغت بنویسید تا به سرعت یادگرفتن کمک کند.البته دفترهای دارای این نوع ویژگی ها که یک قسمت برای نوشتن مثال ها و یک قسمت دیگر برای نوشتن لغات مورد نظر و… است طراحی شده است و امروزه در بازار موجود هستند ما به شما این دفترهای لغات را پیشنهاد می کنیم زیرا کار را برای شما راحتتر میکند.

خواندن، نوشتن ،شنیدن و صحبت کردن چهار مهارت اصلی و مورد نیاز در زبان و یادگیری آن می باشد. یکی از این مهارت ها خواندن است که می تواند با مطالعه رمان های ساده زبان اصلی ( برای مبتدیان)تقویت شود توجه کنید که خواندن و صحبت کردن مهارت های جداگانه ای هستن و اگر زبان آموز قادر به صحبت کردن باشد دلیل بر داشتن توانایی برای خواندن نیست یا بلعکس. بنابراین خواندن به تنهایی یا صحبت کردن به تنهایی نمیتواند کمکی به مهارت دیگر کند.

اگر مبتندی هستید یا ترجیح می دهید که هنگام خواندن متن مقاله یا رمان خارجی ترجمه آن را پیش رو داشته باشید ما به شما کتاب های دو زبانه انگلیسی فارسی را پیشنهاد می کنیم که منبع خوبی برای یاد گرفتن لغات جدید نیز هستند.

محیط پیرامون خود را با زبانی که مد نظرتان است درگیر کنید چرا که در ابتدای یادگیری زبان شما مانند کودکی هستید که تازه شروع به صحبت کردن میکند.تمرین و تمرین کنید اکنون میدانید که شیوه های  اصلی برای یاد گرفتن بهتر این مهارت چه چیز هایی هستند. بدین ترتیب زیاد بخوانید، بنویسید، گوش بدهید،بشنوید و همچنین صحبت کنید.

فراموش نکنید هر مهارتی زمان می برد پس اگر مسیر یادگیری برای شما سخت بود امید خود را از دست نداده و ادامه دهید تا برای شما آسان شود.

آناهیتا شناسایی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • کاربر گرامی 9 آبان 1402 / 6:01 ب.ظ

    یادگیری زبان دوم از هر جهت کاربردی ست ، ممنونم که با اطلاعات کامل و جامعتون به ما در این مسیر کمک میکنید ⁦♥️⁩⁦🕊️⁩

    • آناهیتا شناسایی 11 آبان 1402 / 7:58 ب.ظ

      خوشحالم که استقبال بالایی دارید از مقالات سایت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *